Projekt

For dig, der har adgang til e-conomic's projektmodul, er her nogle eksempler på løsninger, der læser eller skriver e-conomics projektdata.

Ring 20 11 22 10 og få en demo af ecoTools og projekter

Projektoversigt

eco projekt 01Projektoversigten henter listen med projekter med info om nummer, navn, hoved-/undersag, ansvarlig osv. Den kan bruges som den er, men anvendes oftest sammen med andre data som timeregistreringer, projektposteringer m.fl.

Projekt-scoreboard

eco projekt 02En kunde har et manuelt ark, hvor flere projektledere manuelt opdaterer status på deres projekter, herunder forventninger til overholdelse af tider og økonomi.

Det har vi forbedret, så relevante data fra e-conomic opdateres med en knap, og projeklederne fortsat angiver deres status, bemærkninger osv. manuelt.

Fra projektplan til e-conomic projekt

eco projekt 03Projektmodulet er glimrende til økonomisk projektstyring. Flere kunder synes dog de mangler to vigtige ting: Budget for tid og ressourcer. Ved brug af ProjectTools projektplan eller produktionsplan sammen med projektmodulet kan workflowet forbedres sådan:

A) Ved tilbudsgivning og forhandling om en ny ordre oprettes det potentielle projekt i ProjectTools (eller produktionsplanen). Her er der overblik over øvrige igangværende projekter og tilgængelige ressourcer, så det er nemt at se hvornår der er plads til at levere. Kalkulationen kan ske i projektplanen eller i andet værktøj.

B.1) Hvis det ender med en aftale, åbnes projektplanen og herfra oprettes projektet i e-conomic med en knap.

B.2) Hvis det ender uden en aftale kan projektet blot slettes fra projektplanen. Der er således ikke oprettet noget i economic.

Fra e-conomic ordre til opgaver i produktionsplanen

eco projekt 04En produktionsvirksomhed starter planlægningen med at oprette en ny ordre i e-conomic. Hver operation oprettes som en ordrelinje.

Fra e-conomic importeres ordrer som et underprojekt og ordrelinjer som opgaver (dreje, fræse, montage osv). Hver opgave estimeres med antal emner x minutter pr. emne. Det tages højde for opstilling, slack mellem opgaver osv.

Tidsplanen oprettes automatisk ud fra ønsket leveringsdato. I ressourceoversigten er det synligt hvis en ressource (medarbejdere og/eller maskiner) er overbooket en eller flere dage. Planlæggeren kan manuelt flytte en eller flere opgaver så ressourcetrækket udjævnes.

Gå til toppen