Budget og e-conomic

Nu er det rigtig nemt at arbejde med budget i e-conomic. Du arbejder nemlig med budgettet i Excel!

Her bruger du den sædvanlige opstilling med 12 beløb pr konto osv. Når du er klar, sender du budgettet til e-conomic. Du kan nu se dine budgettal i e-conomics rapporter. 

Brugervenlig budgettering med e-conomic - se det selv!

Ring 20 11 22 10  og  få en uforpligtende demo af ecoTools Budget.

Der er mange flere funktioner i ecoTools Budget - få overblikket her. Funktionerne er opdelt i Budgettering (opret og revider budgettet) og Rapportering (budget, realiseret osv) i Excel.

Overblik: Budgettering

Opsæt budget: Budgettet oprettes ud fra din kontoplan. Du kan selv fjerne konti, der ikke skal budgetteres på (Aktiver, passiver mm). Efter opsætning kan du evt. hente det aktuelle budget, revidere det og sende retur som nyt budget i e-conomic.

Budgettal tilføjes manuelt eller med hjælp. Skriv selv beløbene for hver konto/måned. Du kan også få hjælp til dine budgettal:

  • skriv en total, og vælg Fordeling. Årstotalen fordeles nu med den valgte fordelingsnøgle. Du tilføjer og retter selv dine fordelingsnøgler.
  • Juster budgettal: Skal sommersalget skal være 20% højere? Med udgangspunkt i de eksisterende budgettal kan du justere med procent eller beløb. Det sker kun i de konti og måneder, du har markeret. 
  • få et Forslag til budgettal. Du får vist dine budgettal vs. de realiserede det foregående år.

Hvis I bruger Afdeling, ser afdelingernes budgetansvarlige kun egne budgettal. Ledelsen kan se det samlede budget fra alle afdelinger.

Overblik: Rapportering

Dit budget indgår i e-conomics standardrapportering. Med ecoTools Budget får du mulighed for at opsætte dine egne rapporter i Excel:

  • med et enkelt klik henter du budgettal og posteringer: Din budgetopfølgningsrapport er klar med det samme
  • opret og tilpas egne rapporter med formler eller pivottabeller
Gå til toppen