Konsulent
Har du en opgave, er du stødt på et problem eller du bare gået i stå? Ring og fortæl – jeg er altid nysgerrig efter at høre, hvad I bruger Excel til.
Forespørgsler: Er du gået i stå med dit eget projekt? Mangler du inspiration? Kollegaen er rejst og du har overtaget opgaverne? Ring – det koster ikke noget, og det er altid interessant for mig at høre nyt ud fra samfundet :)
Opgaver: Du står lige og mangler – noget, der virker og som er til at finde ud af for almindelige mennesker. Ring…
Mesterlære: Du har en løsning, men mangler et tip til en ændring/at få det til at virke/en ny funktion. Ring…
Coaching: Du skal i gang med større sag, og har brug for sparring/inspiration til hvordan den skal gribes an. Ring…
Ring 20 11 22 10 og spørg konsulenten - det koster ikke noget
Kompetencer
Du kan få færdige løsninger, hjælp til at komme videre eller forslag til fremgangsmåder. Og du kan få træning og undervisning, så du kan klare dig selv.
Excel-løsninger
Hvlílken slags løsninger? Alle. Her er nogle eksempler:
- Tilbudsværktøj: Beregn, skriv, send mails med vedhæftninger til interessenter.
- Dimensionering af indkøb: Ud fra historik og aftaler vurderes indkøbsvolumen for hvert produkt.
- dynamisk salgsanalyse med dataimport og opsætning med fordeling pr. butik, kategori, leverandør osv.
- Mødeplanlægger til netværksklub: Find deltagere til hvert ud fra kriterier som branche og historik. Udskriv mødelister.
Excel og e-conomic
Mange kunder får udviklet egne funktioner som supplement til standardfunktionerne i ecoTools. Flere administratorer (revisorer mm) har fået administratorversioner, så de kan bruge samme setup til alle deres kunder. Nogle eksempler:
- datawarehouse. Hentede data fra e-conomic bearbejdes og gemmes til rapportering. Det kan dreje sig om filtrering (f.eks. kun posteringer på driftskonti), berigelse (f.eks. beregning af profit på alle fakturalinjer) osv. Raportering og analyse kan ske på flere regnskabsår, og på tværs af flere selskaber osv.
- km-registreringer oprettes i e-conomic på baggrund af registreringer i Danløn mobil-app. Inden oprettelse påføres projektnummer.
- lageroptælling. Varerne skannes med håndskanner og data skrives i Excel. Herfra kan der rapporteres (status-) og checkes varelager mm.
- måneds- og kvartalsfakturering: Hver måned hentes fakturadata for foregående periode. Generelle og specifikke prisjusteringer kombineres med afregning af supporttimer så kunden kun får en enkelt faktura.
- automatisk download af salgsrelaterede data, berigelse (beregninger, kategorisering mm) og eksport i andet format til mamrketingsystem. Det kører på egen server (pc) og henter data med forudindstillede intervaller.
- bearbejdning af data fra Ticket Master og oprettelse af posteringer i e-conomic på projektnumre.