ProjectTools Projektplan
Projektplaner baseret på xlEasy ProjectTools Projektplan
- er altid individuelt tilpasset til dine projekter: Du får det som du vil ha' det!
- er altid inkl. hjælp til igangsætning og efterfølgende personlig support: Du er igang med det samme - og går aldrig i stå!
- er en komplet løsning til at skabe og bevare overblik over projekterne baseret på MS Office.
Udvalgte funktioner
Kommentar tilføjer en længere beskrivelse til en opgave. Beskrivelsen tilføjes i form af en Excel kommentar. Kommentaren kan senere læses på skærmen.
Beskrivelsen medtages på ToDo-listen. Der er plads til ca. 15 A4-sider.
ToDo liste opretter en ToDo liste på et seprarat ark pr. projektdeltager, pr. delopgave, pr. periode mm. Du bestemmer.
Kun synlige opgaver i projektplanen medtages. ToDo listen oprettes med tryk på en knap.
Vælg visning for at udvælge rækker (opgaver) og kolonner (info). Eksempler på visninger:
- BB's visning viser alle de opgaver BB er ansvarlig for.
- Status viser kolonnerne status, fremdrift og økonomi - lige klar til at sende som ugerapport.
- Tidsplan viser opgaver, datokolonner og Gantt-kort så det er nemt at arbejde med tidsplanen.
Videoer
I nr. 3 kan du også se hvordan visninger gør det nemt at overskue selv meget store projekter.
1/5: Introduktion
(Klik på billedet for at starte videoen) xlEasy ProjectTools bruges til at planlægge og gennemføre projekter. Se her en introduktion.
2/5: Projektstruktur
(Klik på billedet for at starte videoen) Om Projektstruktur: Hvordan opretter du opgaver og delprojekter, og hvordan flytter du rundt på dem?
3/5: Økonomi
(Klik på billedet for at starte videoen) Om Projektøkonomi: Hvordan kan du arbejde med økonomi (i timer og/eller kroner) i dit projekt?
Vigtigste opdateringer det seneste år
Læs nyeste manual for at se alle opdateringer og forklaringer: Downloads/manualer.
Nyt til daglig brug, top 3
- Indsæt/Slet opgaver mm.: Brug genvejstaster (ctrl+plus og ctrl+minus). Projekter oprettes med et tilhørende delprojekt + opgave. Delprojekter oprettes altid med en opgave. Indsæt flere opgaver, f.eks. 4: Marker 4 rækker, tilføj med ctrl + plus.
- Automatisk planlægning: Ved at angive en ønsket slutdato planlægges alle opgaver (ALAP = As Late As Possible eller Late Start). Du kan indstille slack (ophold) eller overlap mellem opgaver.
- Visninger er udvidet med nye typer:
- Person/afdelingsvisninger
- Dato-visninger: Vis den del af projektet, der har aktiviteter i den kommende uge (næste 3 uger, forrige uge osv)
- Projekter efter navn: Vælg kun projekter/ delprojekter med navnet *levering*. På tværs af alle projekter vises faserne ’Levering ordre 1234’, ’Levering ordre 3456’ osv.
Andre gode ting
- Rapporter: Der er nu 7 standardrapporter inkluderet: ToDo, Arkiv, Dag, Uge, Måned, Kvartal og Bekræftelse. Se mere info i seneste manual.
- Tekst på Ganttlinjer kan konfigureres.
- Baseline funktion: Husk den oprindeligt planlagte slutdato for hver opgave.
Specielt til Produktionsplan
- Fremdrift kan vise ressourceforbrug på en opgave.
- Håndtering af fravær (Produktionsplan) er mere fleksibel.
Nemmere vedligehold
- Automatisk installation/opgradering når ny ProjectTools åbnes.
- Valg af farve på tidslinje ud fra ansvarlig er nu standard.
Integration af produktionsplan med e-conomic
Dette workflow understøttes nu:
- Ordre oprettes i e-conomic af hensyn til lagerstyring mm.
- Ordrer importeres til produktionsplanen.
- Ud fra ordrelinjer oprettes delprojekt + opgaver i planen.
Konsolidering
- Konsolidering: Vælg om dubletter skal bevares eller fjernes.
- Konsolidering indsætter en ekstra overskrift, der viser hvilken fil, de efterfølgende projekter stammer fra.